Yrjö Ojasaar tõi täismaja

7. aprillil toimus TÜ Ideelabori toote- ja teenusedisainile pühendatud töötuba. Garage48 HUB Tartu saali oli kogunenud üle viiekümne inimese. Lisaks Ideelabori tiimidele oli silmaringi laiendama tulnud ka ohtralt tudengitest huvilisi.  

Esinejaks oli Yrjö Ojasaar, kes on sündinud Eestis, kuid suure osa elust elanud Ameerikas. Ta on Startup Wise Guysi ja GameFoundersi mentor ning nõunik ja omab suurt kogemustepagasit ettevõtluse valdkonnas.

Ojasaar kirjeldas, kuidas arendamisse ideid kaasata ilma rahakotti lõhkumata, tuues kuulajatele mitmeid elulisi näiteid. Ta tõi välja toote- ja teenusedisaini olulisemad osad. Üheks peamiseks nendest on toote või teenuse defineerimine ning kogu tootekontseptsiooni väljatöötamine. Yrjö Ojasaar rõhutas korduvalt ka kliendikogemuse olulisust. „Igaüks peab kogema oma toote või teenuse tervet protsessi, sest see võib isegi vilunud ettevõtjale olla silmiavav kogemus. Ei ole mõtet luua firmat, kus omanik sisuliselt vaid laua taga istudes eeldusi teeb, oluline on kõik omal käel läbi teha,“ ütles Ojasaar.

Töötoa praktilises osas said TÜ Ideelabori tiimid oma äriideedele rohkelt tagasisidet. Esindatud olid mitmed tiimid, nende seas seadeldis, mis mõõdab veres antibiootikumide sisaldust vaid väikse veretilga abil, platvorm, mis aitaks inimestel lihtsalt leida üüripinda ning veebikeskkond, mis koondab kütteallikate müügi ja ostu protsessid.

Tiim MoeLeid soovib luua veebirakendust, mis muudaks inimeste poodlemiskogemuse lihtsaks ja kiireks. Nende visioonis kirjutab kasutaja otsingusse, mida ta poest leida soovib, näiteks „mustad kingad“ ning andmebaas näitab kõiki saadavalolevaid musti kingi eesti poodides. Meeskonnaliikmete arvates oli töötuba kasulik ja nad õppisid nii mõndagi, mida tulevikus praktiseerida. „Kindlasti tuleks läbi mõelda, mis võib projektiga valesti minna ja kuidas vastavale olukorrale reageerida,“ ütles Astrid Pung MoeLeiust.

Järgmine Ideelabori workshop toimub 14. aprillil, mis kannab nime „Web Design Workshop“. Workshop on sada protsenti praktiline. Paika pannakse selged eesmärgid, mille suunas kasutajakogemusi luua. Lisaks sellele seatakse üles Key Performance Indicator, leitakse persoonad ja õpetatakse neid kasutama. Samuti luuakse teekaart ning räägitakse Wireframingust ja loo jutustamisest.

Workshopi läbiviijaks on YourDesignWorks asutaja ja mentor Helen Kokk. YourDesignWorks aitab läbi disaini äriliste eesmärkide saavutamist, arvestades kasutajamugavust ja ootusi.


Gerda Kelly Pill
TÜ Ideelabor
Greete Niido
TÜ Ideelabor, TÜ turundusklubi