Kristjan-Paul Raude nõuanded digiturundusest

Päikesepaistelisel maikuu esimesel reedel toimus koostöös Tartu Ülikooli Ettevõtlus- ja innovatsioonikeskuse ning Tartu Maavalitusega praktiline digiturunduse seminar ’’Kuidas kasvatada ettevõtte brändi ja edestada konkurente Google-is?’’

Seminari viis läbi digiturunduse agentuur WSI Online/WWW Marketing OÜ strateeg ja tegevjuht Kristjan-Paul Raude. Kuulama olid tulnud nii õppurid, erinevate firmade turundus- ja müügispetsialistid, ettevõtete juhid, nende seas Gerli Padar ja Aune Past . Kokku ca 60 huvilist.

Nagu lubatud oli, jagas Raude 27 praktilist digiturunduse nõuannet, millega tuleb arvestada kui hakkad oma ettevõttele välja töötama digiturunduse plaani. Raude tõi kõigile nõuannetele juurde ka praktlisi näiteid elust.

Digiturunduse mõningad nõuanded:

  • Internet on infoallikas, mida kasutatakse ostuotsuste tegemiseks
  • Kes on su digikonkurent, vaata mis ta teeb ja tee paremini!
  • Mis on sinu ettevõtte LTV ( lifetime value)
  • Märksõnad (googletrends)
  • Ettevõtte ärilised eesmärgid 1-5 a pärast
  • Koosta ostupersoonad ning kasuta neid
  • Kasuta social sellingut, eriti B2B.
  • Enne starti tee asjad endale selgeks!
  • Starteegia – taktika – start

Seminari teises pooles moodustati grupid, kus genereeriti ideesid, missugune võiks olla ideaalne müügipersoona ühele ettevõttele. Ta on sihtgrupi konkreetne ja detailsemalt  kirjeldatud esindaja. Vennalikult valisid grupiliikmed ise, kelle ettevõtte persoonat hakatakse kujundama/disainima.

Kõik grupid esitlesid oma müügipersoonasid. Grupiarutelude tulemusena tulid välja kitsaskohad, millele ettevõtted peavad suuremat tähelepanu pöörama, näiteks nähtavus konkreetsele sihtgrupile, unikaalsus, mida konkreetsele sihtgrupile tahetakse pakkuda.

Kristjan-Paul Raude kinkis TÜ Majandusteaduskonnale viis eksemplari WSI turundusagentuuri poolt välja antud digiturunduse teatmikku “Digital Minds”. Raamat on WSI 12 konsultandi poolt kokku pandud, kus iga konsultant on lisanud olulise mõtte, mida peaks digiturundusest kindlasti teadma. WSI turundusagentuur ise tegutseb juba 1995. aastast ning tegutseb 80nes riigis omades ligi 100 konsultanti. WSI Eesti tegutseb 2008. aastast Kristjan-Paul Raude eestvedamisel. Lisaks saab WSI online blogist kõige värskemaid uudiseid digiturundest. Kellel tekkis huvi raamatuga tutvuda, see astugu TÜ Ideelaborist läbi!

Järgmine Ideelabori workshop toimub 12. mail TÜ Ideelaboris, mille teemaks on Pitching training ehk äriideede esitluse workshop. Läbiviijaks on Gleb Maltsev, kes on Fundwise.me kaasasutaja ning kes treenib iga aasta Ajujahi finaliste.  Kes on tõsiselt huvitatud pitchimise oskuse arendamisest, siis suunduge twitter.com/glebmaltse

Merili Auser
TÜ Ideelabor